Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Spark Club Nederland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

3 plaatsers

    Mobiel zwembad Sparky

    avatar
    micdee


    Aantal berichten : 4
    Registratiedatum : 23-02-15

    Mobiel zwembad Sparky Empty Mobiel zwembad Sparky

    Bericht van micdee ma feb 23, 2015 7:07 am

    Nu weet ik wel dat 4 natgeregende volwassenen in de Spark wel redelijk veel is, maar ik vind dat het vocht vrij houden van de voorruit en zijruiten wel vrij moeizaam gaat bij onze Spark.
    Nu meldde de vrouw een paar weken terug al dat het nu nog slechter ging en tijdens de nachtvorst moest niet alleen de buitenkant ijsvrij gemaakt worden, maar ook de binnenkant.
    twee dagen terug wilde de vrouw eens kijken of ze de auto wat droger kon krijgen. Echter bleek de vloerbedekking wel erg nat.
    Vandaag ben ik maar wat verder gaan kijken en ben gaan ruimen... Dus, stoelen en alle vloerbedekking eruit... Het resultaat was dat ik overwoog om de Spark maar als een mobiel overdekt kikkerbadje te gaan verhuren.  affraid

    Eerst maar de brandweer gebeld voor hulp bij ondergelopen kelder... nadat ie droog was moest ik toch maar beginnen met oorzaak opsporing.
    Gelijk ook maar bij de Chevy dealer langsgegaan.
    Tja mijnheer dat zal de parafaan wel zijn....
    En hoe zie ik dat dan? Waar zit ie dan? Ja mijnheer gewoon even wat water over de voorruit sproeien, als het dan niet aan de onderkant van de auto eruit komt, dan zit het verstopt.
    Maar waar zit dan de verstopping, kan ik dat zien? Gewoon even met een stokje of zo iets doorsteken... Altijd fijn zo goed duidelijk antwoord.
    Maar goed water over de voorruit kan ik wel doen.. en ja hoor water komt er aan de onderkant van de auto uit, maarrr.... ook een klein straaltje aan de passagierskant in de auto....
    Dan moet het dus toch wel die verstopte verstopte parafaan zijn....
    Aangezien het aan de bovenkant helemaal schoon was, moest het wel ergens anders zijn, dus wielkast opengemaakt en aan de onderzijde ervan zat inderdaad heel veel modder en wat bladeren.
    Geleegd, met nog wat extra water schoongemaakt en ook gelijk aan bestuurderskant ook gedaan.... (zat ook goed vol aan de onderkant). Maar volgens mij kan je je dat van boven of onderen nooit met een stokje doorsteken of prikken....

    Alles weer dicht gemaakt en maar weer water sproeien over de auto. Resultaat: de parkeerplek lijkt nu wel een modderpoel, daarnaast stroomt het water er aan de onderkant van de auto uit, maarrr.... helaas is er ook nog steeds een klein straaltje water aan de binnenzijde van de auto....
    De zwarte geluidsisolatie welke tegen het schutbord zit is ook vrij vochtig wanneer ik mijn hand erachter duw, maar ik kan dus niet goed lokaliseren waar het vandaan komt..

    Einde van dit verhaal is dan ook dat ik nog steeds met een prangende vraag zit, waar komt dat water vandaan?
    Heeft iemand anders dit ook al een keer meegemaakt en een oplossing ervoor, want volgens "de dealer" is dit nog niet eerder voorgekomen..
    avatar
    micdee


    Aantal berichten : 4
    Registratiedatum : 23-02-15

    Mobiel zwembad Sparky Empty Re: Mobiel zwembad Sparky

    Bericht van micdee do maa 05, 2015 10:10 am

    Aangezien het stil bleef op mijn vraag, heb ik toch maar de auto weggebracht. Niet naar de eerder genoemde dealer, maar naar een andere.
    Zij hadden het vrij vlot gevonden. Ik weet niet of ik het zo snel gevonden had.
    Het ging om een zeer klein gaatje in de kit laag onder het raam. Het raam was ergens in 2013 vervangen en blijkbaar is het (net) niet helemaal goed gegaan.
    Er is een extra kitlaag bijgekomen, vervolgens in een uurtje de auto weer ordentelijk gemaakt en nu lijkt het droog te blijven. We hebben geen tropische regenbui meer aan de binnenkant van de voorruit, maar ontwaseming is nog steeds niet echt super.
    avatar
    Jan.


    Aantal berichten : 103
    Registratiedatum : 03-11-13

    Mobiel zwembad Sparky Empty Re: Mobiel zwembad Sparky

    Bericht van Jan. do maa 05, 2015 11:11 am

    Goed te horen dat het geen fabrieksfout was.

    Soms helpt het om de airco even aan te zetten om de lucht te drogen. Maar dat zal bij temperaturen rond het vriespunt niet meer helpen denk ik. Nadat ik de ruiten van binnen had schoon gemaakt beslaan ze minder gauw. Maar ik heb niet zo veel last van vocht. Meestal rij ik alleen en de auto wordt meestal dagelijks "droog gereden"
    avatar
    headingmode


    Aantal berichten : 34
    Registratiedatum : 05-01-14

    Mobiel zwembad Sparky Empty Re: Mobiel zwembad Sparky

    Bericht van headingmode vr maa 06, 2015 11:00 am

    Lekkage is altijd lastig. Het water kan op zoveel plaatsen naar binnen komen. Ik vind overigens ook dat de Spark snel beslaat. Zeker als we er met zijn vieren inzitten. Ik zal eens de ramen aan de binnenkant met RainX behandelen. Misschien helpt dat een beetje. Ventilatie is gewoon matig.

    Gr,

    HM

    Gesponsorde inhoud


    Mobiel zwembad Sparky Empty Re: Mobiel zwembad Sparky

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 1:06 am