Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Spark Club Nederland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

5 plaatsers

    Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder

    avatar
    PA1U


    Aantal berichten : 9
    Registratiedatum : 18-12-13

    Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder Empty Chevrolet stopt eind 2015 met de verkoop in Europa

    Bericht van PA1U wo dec 18, 2013 4:26 am

    Chevrolet Spark


    5 december 2013  |  09:30  |  Tekst: ANP/Jan Lemkes     Print     Mail

    General Motors stopt eind 2015 met de verkoop van het automerk Chevrolet in Europa. Dat heeft vicepresident Steve Girsky van de Amerikaanse autofabrikant donderdag gezegd.






    GM wil zich op de Europese markt gaan toeleggen op zijn Duitse dochter Opel en het Britse zustermerk Vauxhall. "Wij denken dat dit winst oplevert voor al onze merken, in Europa en wereldwijd, omdat GM profiteert van een sterker Opel/Vauxhall'', zei Girsky. GM haast zich te melden dat een icoon als de Corvette wel gewoon voor ons Europeanen beschikbaar komt, maar de gangbare modellen moeten het veld ruimen.

    De verkopen van Chevrolet in Europa zakten in de eerste 10 maanden van het jaar met 17 procent. Het merk heeft een marktaandeel van 1,2 procent. Opel en Vauxhall zagen de afzet met 3 procent afnemen en zijn samen goed voor 6,7 procent van de markt.

    Een paar weken geleden liet GM-topman Dan Akerson zich nog uit over de overlap die Chevrolet en Opel in Europa vertonen. Hij zei toen niet tevreden te zijn met de afstand tussen de merken, en zich zelfs zorgen te maken. Een oplossing werd toen al aangekondigd, maar in november wisten we nog niet wat die oplossing in zou houden. Inmiddels is dat dus wel duidelijk.

    Onverwacht
    In een reactie laat de woordvoerder van Chevrolet Nederland weten dat het vertrek nogal onverwachts is: “We wisten dat er iets stond te gebeuren, maar we hadden niet verwacht dat het zo erg zou zijn. Na de Volt waren we helemaal klaar om ons op de Spark EV te focussen. Helaas is dat ons niet gegund.”

    De woordvoerder van Opel Nederland vindt het een verstandige stap: "Dit biedt zeker kansen om Opels positie op de markt te versterken". Aan uitspraken over effecten op het dealernetwerk en het merk Opel waagt hij zich niet: daarvoor is het in dit stadium nog te vroeg.
    avatar
    PA1U


    Aantal berichten : 9
    Registratiedatum : 18-12-13

    Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder Empty Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder

    Bericht van PA1U wo dec 18, 2013 4:26 am

    Hallo allemaal,

    Hierbij wil ik mij even voorstellen als bijna nieuwe Sparkrijder.
    Ik ben Maarten en woon in Zwaag NH en rij elke werkdag naar Amstelveen.
    Afgelopen zomer mijn Saab 9-3SS 2.2Tid ingeruild voor een Spark bifuel van eind 2011.
    Aan de Saab met een km stand van 330.000km moest zoveel gebeuren dat inruilen de beste oplossing was.
    Omdat ik in 99% van de gevallen alleen in de auto zit voor de Spark gekozen.
    De Spark van november 2011 had slechts 24000km gereden en was in goede staat.
    Inmiddels staat de spark op 36000km, jaja ik rij ongeveer 2600km per maand aan woon werk en prive.
    Het was natuurlijk wel een hele omslag maar in het A segment kwam de Spark voor mij qua zit ruimte en prijs per km toch wel erg gunstig uit. Ik heb altijd gerekend met een verbruik van rond de 1:13/1:14. Dit blijkt in de praktijk wel aardig te kloppen.

    Ik heb helaas alle informatie vanuit Hyves gemist en zou deze wel graag willen lezen of inzien.

    Verder de complimenten aan de beheerder voor deze informatieve site.
    avatar
    Jan.


    Aantal berichten : 103
    Registratiedatum : 03-11-13

    Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder Empty Re: Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder

    Bericht van Jan. wo dec 18, 2013 7:07 am

    Welkom! Ik vind het ook jammer dat de info van Hyves er niet meer is. Laat maar weten als je iets specifieks zoekt. Misschien kunnen we je helpen. Mijn auto is ook van eind 2011. Was toen erg aantrekkelijk i.v.m. de BTW actie en LPG. Helemaal als je veel rijdt.
    Thei
    Thei


    Aantal berichten : 199
    Registratiedatum : 21-09-13

    Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder Empty Re: Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder

    Bericht van Thei do dec 19, 2013 2:22 am

    Welkom Maarten.
    Wat de zitruimte betreft heb ik de stoel bevestiging van de stoel afgehaald en deze op een hoekijzer gemonteerd,waar ik vervolgens de stoelen weer 4cm verder naar achteren gemonteerd heb en kreeg zo een zee van ruimte voorin.
    weetsj
    weetsj


    Aantal berichten : 132
    Registratiedatum : 05-06-12
    Leeftijd : 47
    Woonplaats : Zoetermeer

    Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder Empty Re: Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder

    Bericht van weetsj do dec 26, 2013 12:43 am

    Welkom bij de club Maarten  cheers 
    avatar
    Yella


    Aantal berichten : 58
    Registratiedatum : 01-11-14

    Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder Empty Re: Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder

    Bericht van Yella za nov 01, 2014 6:26 pm

    Thei schreef:Welkom Maarten.
    Wat de zitruimte betreft heb ik de stoel bevestiging van de stoel afgehaald en deze op een hoekijzer gemonteerd,waar ik vervolgens de stoelen weer 4cm verder naar achteren gemonteerd heb en kreeg zo een zee van ruimte voorin.
    Hee, dat is slim. Is dat simpel te doen die stoel naar achteren te krijgen? Ik ben 190 cm en lange stelten. Heb dit overigens ooit in het verleden gedaan bij mijn Simca 1100. En dat scheelde aanmerkelijk. Krijg je dan geen gezeur met APK of zo? En heb je er eventueel ook foto's van?
    Thei
    Thei


    Aantal berichten : 199
    Registratiedatum : 21-09-13

    Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder Empty Re: Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder

    Bericht van Thei zo nov 02, 2014 1:02 am

    Foto's heb ik niet en APK ben ik volgend jaar juni pas aan toe,maar mijn Tacuma kom ik zo de APK door met ook aangepaste stoelsledes.
    Nu hoorde ik dat er orginele goedgekeurde verlengde stoelsledes in de handel zijn voor de Spark,informeer even bij een Chevrolet dealer/service punt.

    Als je handig bent en een boormachine,haakse slijper en een machinetap M8 met nog div maten ijzerboortjes hebt met een winkelhaak ben je een uurtje of 2a3 bezig om de stoel aan te passen.
    Andere optie......vertek een keer vroeg naar Zuid-Limburg en pas ik de stoel aan,kosten €0,00 is voor mij hobby en kun je als mijn vrouw niet werken is ook nog eerst proefzitten in onze Spark.
    avatar
    Yella


    Aantal berichten : 58
    Registratiedatum : 01-11-14

    Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder Empty Re: Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder

    Bericht van Yella zo nov 02, 2014 1:52 am

    Thei schreef:Foto's heb ik niet en APK ben ik volgend jaar juni pas aan toe,maar mijn Tacuma kom ik zo de APK door met ook aangepaste stoelsledes.
    Nu hoorde ik dat er orginele goedgekeurde verlengde stoelsledes in de handel zijn voor de Spark,informeer even bij een Chevrolet dealer/service punt.

    Als je handig bent en een boormachine,haakse slijper en een machinetap M8 met nog div maten ijzerboortjes hebt met een winkelhaak ben je een uurtje of 2a3 bezig om de stoel aan te passen.
    Andere optie......vertek een keer vroeg naar Zuid-Limburg en pas ik de stoel aan,kosten €0,00 is voor mij hobby en kun je als mijn vrouw niet werken is ook nog eerst proefzitten in onze Spark.
    Dank voor je reactie.
    Ik ga het eerst even aanzien. De Spark is iets ruimer dan de Cuore die ik hiervoor had. Morgen voor het eerst naar mijn nieuwe baan op een afstand van 55 km. Daarna zal ik het weten.

    Gesponsorde inhoud


    Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder Empty Re: Even voorstellen Maarten uit Zwaag NH sinds afgelopen zomer Spark rijder

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 7:09 am