Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Spark Club Nederland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

+4
giel.tilmans
Thei
Jan.
headingmode
8 plaatsers

    Gasvulling vervangen en verplaatsen

    avatar
    headingmode


    Aantal berichten : 34
    Registratiedatum : 05-01-14

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van headingmode wo feb 05, 2014 9:57 am

    Hallo,

    Ik wil graag mijn gasvulling verplaatsen naar bijvoorbeeld de bumper. Dit dan met een conventionele gas aansluiting. Heeft iemand daar zelf ervaring mee? Ik wil het zelf doen.

    Gr,

    HM
    avatar
    Jan.


    Aantal berichten : 103
    Registratiedatum : 03-11-13

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van Jan. wo feb 05, 2014 11:26 am

    Ik weet van het Hyves forum (wat niet meer bestaat) dat een aantal het heeft laten doen.

    Maar wat is je probleem met het tanken met het standaard systeem? Misschien dat je met wat tips het bestaande kan blijven gebruiken.
    Thei
    Thei


    Aantal berichten : 199
    Registratiedatum : 21-09-13

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van Thei wo feb 05, 2014 10:00 pm

    Ik heb bij de dealer een vulset gekocht,nu lekte deze omdat ik die niet strak genoeg kon aandraaien.
    Vervolgens heb ik een moer op de schroefdraad van de nippel gedraait en het uitstekende gedeelte afgezaagd,zo raakt het uiteinde van de nippel niet meer de bodem van de vulnippel en kun je lekvrij tanken.

    Een buitenvulling is makkelijk zelf te plaatsen als je een beetje handig bent,draai eerst de vulslang van de huidige vulnippel af en kijk of deze lang genoeg is om hem naar de voorkeur plaats in de bumper te leiden,zo ja een buitenvulling kopen,deze plaatsen,slang aansluiten en tanken maar.
    Mocht de huidige slang te kort zijn dan een slang op de juiste lengte kopen
    avatar
    headingmode


    Aantal berichten : 34
    Registratiedatum : 05-01-14

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van headingmode do feb 06, 2014 4:57 am

    Jan. schreef:Ik weet van het Hyves forum (wat niet meer bestaat) dat een aantal het heeft laten doen.

    Maar wat is je probleem met het tanken met het standaard systeem? Misschien dat je met wat tips het bestaande kan blijven gebruiken.

    Ik was gisteren in Duitsland. LPG 67 cent en ik heb dus geen verloop-nippel. Ik heb wel twee van die dingen thuis liggen maar die zijn voor een conventionele aansluiting.

    Vandaar ;-)

    Gr,
    HM
    Thei
    Thei


    Aantal berichten : 199
    Registratiedatum : 21-09-13

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van Thei do feb 06, 2014 7:48 am

    Tank altijd in Belgie,vandaag in Maasmechelen 52,6 cent per liter Very Happy

    Om de Duitse nippel te gebruiken heb je geen apparte buitenvulling nodig,een verloop zoals de dealers die verkopen is genoeg.
    avatar
    giel.tilmans


    Aantal berichten : 1
    Registratiedatum : 10-02-14

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van giel.tilmans di feb 11, 2014 2:18 am

    Heb in de garage een buitenland set besteld (28 euro).
    Daar zit ook een verlengde nippel bij voor nederland,
    tanken gaat nu heel gemakkelijk
    weetsj
    weetsj


    Aantal berichten : 132
    Registratiedatum : 05-06-12
    Leeftijd : 47
    Woonplaats : Zoetermeer

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van weetsj vr feb 14, 2014 1:23 am

    juist, ik heb em zelluf oak Smile
    avatar
    Yella


    Aantal berichten : 58
    Registratiedatum : 01-11-14

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van Yella zo nov 30, 2014 1:37 am

    Thei schreef:Ik heb bij de dealer een vulset gekocht,nu lekte deze omdat ik die niet strak genoeg kon aandraaien.
    Vervolgens heb ik een moer op de schroefdraad van de nippel gedraait en het uitstekende gedeelte afgezaagd,zo raakt het uiteinde van de nippel niet meer de bodem van de vulnippel en kun je lekvrij tanken.

    Een buitenvulling is makkelijk zelf te plaatsen als je een beetje handig bent,draai eerst de vulslang van de huidige vulnippel af en kijk of deze lang genoeg is om hem naar de voorkeur plaats in de bumper te leiden,zo ja een buitenvulling kopen,deze plaatsen,slang aansluiten en tanken maar.
    Mocht de huidige slang te kort zijn dan een slang op de juiste lengte kopen
    Lijkt me ook interessant een andere vulplaats. Ik vind de plaats lastig, moet altijd de benzinedop er af draaien. En dan nog is het soms klooien met de groffe handles van het vulpistool bij het tankstation. Benzineklepje zit soms in de weg. Kortom, er is weinig ruimte. En daarnaast ben ik door de iele constructie bang dat het verbuigt op afknapt.
    Thei
    Thei


    Aantal berichten : 199
    Registratiedatum : 21-09-13

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van Thei ma dec 01, 2014 12:22 am

    Als je een verlengstuk hebt hoef je de tankdop er niet meer af te draaien en heb je ook geen ruzie meer met het klepje.
    Loop voor het verlengstuk met verloopnippels even bij die gasinbouwer binnen.
    avatar
    Yella


    Aantal berichten : 58
    Registratiedatum : 01-11-14

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van Yella ma dec 01, 2014 6:13 am

    Thei schreef:Als je een verlengstuk hebt hoef je de tankdop er niet meer af te draaien en heb je ook geen ruzie meer met het klepje.
    Loop voor het verlengstuk met verloopnippels even bij die gasinbouwer binnen.
    Zal ik ff doen binnenkort. De gasinbouwer is ook de garage die het onderhoud aan de Spark gaat doen. Vind het gewoon een geklier telkens, alhoewel het wel al went. En met de ene pomp gaat het beter als met de andere.
    weetsj
    weetsj


    Aantal berichten : 132
    Registratiedatum : 05-06-12
    Leeftijd : 47
    Woonplaats : Zoetermeer

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van weetsj di dec 02, 2014 6:27 am

    je kan bij de dealer de europaset kopen, waar ook het verlengstuk bij zit. kost dacht ik 27,50
    dan heb je gelijk verloopnippels erbij voor duitsland ed Wink
    avatar
    Yella


    Aantal berichten : 58
    Registratiedatum : 01-11-14

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van Yella di dec 02, 2014 9:34 am

    weetsj schreef:je kan bij de dealer de europaset kopen, waar ook het verlengstuk bij zit. kost dacht ik 27,50
    dan heb je gelijk verloopnippels erbij voor duitsland ed Wink
    Europa nippels heb ik wel. Beetje duur om zo'n set te kopen voor alleen een langere nippel. Kijk wel ff rond.
    avatar
    Yella


    Aantal berichten : 58
    Registratiedatum : 01-11-14

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van Yella ma dec 08, 2014 4:01 pm

    Thei schreef:Tank altijd in Belgie,vandaag in Maasmechelen 52,6 cent per liter Very Happy

    Om de Duitse nippel te gebruiken heb je geen apparte buitenvulling nodig,een verloop zoals de dealers die verkopen is genoeg.
    Hou er wel rekening mee dat ze in Duitsland 2 soorten aansluitingen gebruiken. Hebben we al een paar maal gemerkt tijdens doorreizen op vakanties met onze voormalige Skoda op LPG. We rijden nu een Citroen HDI, toch een stuk relaxter. Geen gezoek meer naar een LPG tankstation in Duitsland. Om nog maar te zwijgen van Oostenrijk, daar moesten we bij de grens de LPG tank voldoen, vervolgens leeg rijden en op benzine verder. Pas bij de grens met Hongarije was weer LPG te koop (voor een hele dikke prijs).
    weetsj
    weetsj


    Aantal berichten : 132
    Registratiedatum : 05-06-12
    Leeftijd : 47
    Woonplaats : Zoetermeer

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van weetsj di dec 30, 2014 3:52 am

    Yella schreef:
    weetsj schreef:je kan bij de dealer de europaset kopen, waar ook het verlengstuk bij zit. kost dacht ik 27,50
    dan heb je gelijk verloopnippels erbij voor duitsland ed Wink
    Europa nippels heb ik wel. Beetje duur om zo'n set te kopen voor alleen een langere nippel. Kijk wel ff rond.

    Ik weet het nu niet meer (tis alweer bijna 4 jaar geleden ha ha ha), maar ik dacht dat de losse nippel bijna net zo duur was als de complete set. vandaar Wink
    avatar
    In Mijn Sas Met Gas


    Aantal berichten : 9
    Registratiedatum : 15-04-15

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van In Mijn Sas Met Gas wo apr 15, 2015 5:43 am

    [quote="headingmode"]Hallo,

    Ik wil graag mijn gasvulling verplaatsen naar bijvoorbeeld de bumper. Dit dan met een conventionele gas aansluiting. Heeft iemand daar zelf ervaring mee? Ik wil het zelf doen.

    Gr,

    Heb er zelf één gekocht met de aansluiting in de achterbumper....gaat perfect ! Alhoewel ik met een verloopnippel geen ervaring heb , dus dat weet ik niet.
    Schijnt niet al te moeilijk te zijn , maar vraag mij niet hoe ??
    avatar
    dommerd


    Aantal berichten : 4
    Registratiedatum : 20-07-14

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van dommerd ma aug 07, 2017 6:53 am

    Ik heb mijn Spark mee naar Aruba genomen. tot voor kort tankte ik bij het lokale gasbedrijf met de koperkleurige verlengde nippel met daarop de schroef aansluiting ipv bajonet. Nu gaat de nippel lekken op het schroefdraad, ik zal elke keer gasfittertape erop moeten doen. Daarom wil ik ook een aansluiting in de bumper maken. De aansluitslang aan de achterkant van de vulaansluiting achter de benzine klep is lang genoeg, met een steeksleutel schroef je die zo los. Mijn vraag nu is waar bestel ik de juiste aansluiting voor achter de bumper en zit daar dan ook binnendraad in zodat ik in de bajonet aansluiting het juiste verloopstuk kan draaien dat hier gebruikt word? Iemand een idee suggestie?
    dank van Harry
    avatar
    Yella


    Aantal berichten : 58
    Registratiedatum : 01-11-14

    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van Yella za nov 04, 2017 5:07 am

    Ik tank nu al 3 jaar mijn Spark, 2 tot 3x per week. Het is een lastige vulplek en mijn vrouw lukt het niet. Maar ik heb er geen moeite mee. beetje handigheid en op de juiste manier het vulpistool op de verlenging en het gaat perfect. Wel hou ik altijd de slang omhoog. Ben toch bang dat het iele verlengstukje afbreekt.

    Gesponsorde inhoud


    Gasvulling vervangen en verplaatsen Empty Re: Gasvulling vervangen en verplaatsen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 3:47 am