Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Spark Club Nederland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

3 plaatsers

    76 NDV 5

    John van Gelder
    John van Gelder


    Aantal berichten : 12
    Registratiedatum : 22-07-12
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Den Bommel

    76 NDV 5 Empty 76 NDV 5

    Bericht van John van Gelder zo jul 22, 2012 7:52 am


    Komt tie dan.

    Naam : Wel bekend...
    Woonplaats: Staat in m'n profiel

    En de Spark, tsja. Komt hij hoor.

    Wat gedaan is -

    Kortere antenne
    Hifonics Voorspeakers 10 cm a 70 watt rms
    Hifonics Achterspeakers 4x6 a 70 watt rms
    4 Kanaals Hifonics Titan series, 4x80watt rms.
    Hifonics monoblock TSI1000-I
    Hifonics sub ( MXT12D2 )
    Hifonics CAP 1000 D Condensator ( 1 Farad )
    Ramen geblindeerd
    Voor 35mm en achter 30mm verlaagt
    16 inch licht metaal ( 205 breed )
    Iets getrokken 195/40/16 Toyo proxes bandjes
    Deurpanelen 2 tonig gespoten.
    Deurpanelen in 'Deens pluche' gestoken
    Deurbakken grijs gespoten ( waren rood )
    Dorpels omtrokken in stof.
    Vloermatten in deens pluche
    Rode Leds onder de dashboard
    Rode leds in de deurbakken
    Rode interieur verlichting.
    RVS Uitlaatsysteem incl Downpipe en Katalysator
    K&N luchtfilter.
    Gechipt naar +/- 94 pk.
    Gele koplampen
    Gele Lightforce verstralers onder de kenteken ingezaagt.
    Mistlampen vervangen voor oranje breedtepaaltjes.
    US Knipperlichtunit.
    Aan beide kanten 2 leds onder de dorpel als contour verlichting.
    Luchthoorn
    Stroboscopen op de voorkant
    Kofferklep op het logo na gecleant
    Logo aan de voorkant in carbon
    Logo aan de achterkant in carbon
    US kentekenplaathouder uit de bumper gezaagt zodat de EU houder op de bumper zit.
    Witte zijknipperlichten
    Windkappen op de voorportieren
    ( kuip ) stoelen ( Alcantare geworden )
    achterbank bekleden ( Afspraak staat, word ook alcantara )
    Rode inleg varvangen voor zwart.
    Imperial zo nu en dan erop.
    Kofferbak dicht gebouwt met audio.
    Nieuwe vloermatten met geborduurde opdruk.

    Wat ik nog wil...

    Andere achterbumper welke wel aansluit op de uitlaat. BESTELT
    Licht gerookte achterlichten.
    Rode kenteken verlichting
    Subaru impreza of Cupra Front lip.
    Zelf gemaakte diffusor.
    Bakjes om de stoelen voor afwerking.
    Deurpanelen bekleden i p v spuiten ( Is nu zwart geverft )
    Zwaardere accu die de audio beter aan de gang houd ( Zodra de oude kapot is )
    Zwaardere Dynamo ( Zodra de oude kapot is )
    Zoveel mogelijk isoleren op alle mogelijke manieren.

    Andere waanzin voor behouden.

    76 NDV 5 Foto-SGPMZDD8-D
    vroegah, hier waren alleen de ramen getint en een sub in de kofferbak.

    76 NDV 5 Foto-4B7DQG8G-D
    Na een weekendje prutsen.

    76 NDV 5 Foto-SAOJR4GF-D
    Ergens halverwege 2010.

    76 NDV 5 Foto-68ITUJYY-D
    De verlaging.

    76 NDV 5 Foto-SIVNFSG4-D
    Katalysator verplaats van voor het blok naar onder het blok i v m ruimtegebrek. Bedrading van de sensor is dan ook verlengt.

    76 NDV 5 Foto-4HDH6LDH-D
    De nieuwe middendemper :mrgreen:

    76 NDV 5 Foto-PP4CRFEP-D
    Het geluid is nog steeds niet overdreven onder het rijden, wel goed aanwezig maar zeker niet hinderlijk zeg maar. Alleen achter de auto hoor je hem wel vrij goed, maar daar was het ook om te doen natuurlijk. Volgende stap is SPAREN, en dan chippen.

    Vervolg komt....

    John van Gelder
    John van Gelder


    Aantal berichten : 12
    Registratiedatum : 22-07-12
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Den Bommel

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van John van Gelder zo jul 22, 2012 8:03 am

    W.I.P.
    76 NDV 5 Foto-NCAOHTIM-D
    Glimt in het echt veel minder en waar het niet is gedekt komen straks toch panelen overheen.

    76 NDV 5 Foto-DOQMJ48C-D
    Het resultaat naar een hoop gevloek en getier met een semi vingeramputatie. Gelukkig was er een gebrek aan doorzettingvermogen en zit tie er nog aan Very Happy

    En natuurlijk verder gegaan met de deuren, welke dan toch eindelijk zijn afgerond. Het enigste wat nu nog moet gebeuren is de leds op de stuurstroom van de ramen zetten welke dus over het contact zitten.

    [size=200]DUS[/size][size=150]S[/size]s[size=85]s[/size][size=50]s[/size]

    76 NDV 5 Foto-ZHEUYAHZ-D
    De stof wederom terug gezet.

    76 NDV 5 Foto-6GCTBR7G-D
    Met het grijs erbij, deurbak is dus rood verlicht, incl dat kleine vakje. Hoop dat het werkt zonder een brand te veroorzaken :mrgreen:

    76 NDV 5 Foto-BPWUCAQC-D
    Deurtjes bij elkaar, al met al wel blij met het resultaat.
    ===================================================================
    Dan de US lights en de velgen...
    76 NDV 5 Foto-I76QUR7R-D
    76 NDV 5 Foto-Z74GM8VO-D
    76 NDV 5 Foto-3WGM3UPU-D
    76 NDV 5 Foto-BRHHPJ34-D
    76 NDV 5 Foto-X3QFMO7I-D

    Hij kan nog lager maar dan moet er in de veren gezaagd worden en pleuren ze er op de krik van tussen. Denk dat ik hem dus maar zo laat... Heb geen zin in gezeik.

    NEXT
    John van Gelder
    John van Gelder


    Aantal berichten : 12
    Registratiedatum : 22-07-12
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Den Bommel

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van John van Gelder zo jul 22, 2012 8:07 am

    ZO mensen, er is een begin aan de audio gemaakt. Front speakers zitten erin incl de bedrading naar achtere. De rear speakers zijn bestelt even al een 4 kanaals stuk ijzer om de meuk aan gang te houden. Zodra die binnen zijn gaat de woofer eruit en komt het project audio STAGE 2 aan gang :mrgreen:
    76 NDV 5 Foto-JZVLCYZV-D
    Oud en nieuw

    76 NDV 5 Foto-EQDTY43U-D
    Nieuwe kappen beunen

    76 NDV 5 Foto-8YBGXKA3-D
    8-)

    76 NDV 5 Foto-C6AONKBL-D
    Draden eraan, werkt straks makelijker Wink

    76 NDV 5 Foto-TFHEMAGI-D
    Speakerdraad leggen, 2x4mm

    76 NDV 5 Foto-IJNNV3GG-D
    Bij gebrek aan enige aansluiting op de radio dient de originele speakerdraad als aansturing voor de versterker. Dus ook die gaan verlengt naar achtere....

    76 NDV 5 Foto-EDAAINCO-D
    Op dit moment.

    76 NDV 5 Foto-BL4RMQHF-D
    Kappen erop en klaar is kees 8-)

    En dan het tweede nog lopende project, LIGHTFORCE :mrgreen:

    76 NDV 5 Foto-SCGDIHQJ-D
    Geel glas is niks, gele spiegel ook niet. Folie ook niet dus wat doen we, jawel... BOLLEN LIJMEN Evil or Very Mad

    76 NDV 5 Foto-A7U4ELHU-D
    Ff teste met de bol erin, zelfde gloed als in de koplamp.

    76 NDV 5 Foto-NSWNUR3D-D
    En en frame gemaakt, zo moeten ze onder de kenteken in de gril komen. Ingezaagt dus, morgen gaan we het afmaken Wink Word vast dik, ze gaan uiteindelijk op grootlicht mee Idea

    DUSSSsssssss
    76 NDV 5 Foto-IK8YKRAF-D

    Als er maar licht is :mrgreen:
    76 NDV 5 Foto-WC8F8D6W-D

    mooi man
    76 NDV 5 Foto-SIHNYUDH-D

    76 NDV 5 Foto-JJGMGDMY-D
    Deense breedtepaaltje aan de oude steun gezet waar normaal de mistlamp in hangt.

    76 NDV 5 Foto-CZFSNCA7-D
    Ongeveer een centimeter van de chrome rand af moeten zagen zodat dei mooi om het glas heen valt :mrgreen:

    76 NDV 5 Foto-BQLYQS4W-D
    Beetje kut foto maar nu heb ik dus 4 x oranje stadslicht die allemaal ongeveer even fel en groot zijn. ( Knipperlicht en mistlicht dus )

    76 NDV 5 Foto-K47K4AII-D
    En zo is het nu dus, flitsers werken ook maar die gaan te snel voor m'n camera dus helaas daan geen filmpje van of zo.

    76 NDV 5 Foto-POTSS8YZ-D
    Gevaarlijke gek op de weg

    En DOORRRRRRR

    John van Gelder
    John van Gelder


    Aantal berichten : 12
    Registratiedatum : 22-07-12
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Den Bommel

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van John van Gelder zo jul 22, 2012 8:11 am

    Vandaag de hele koekdoos met bitumen matten beplakt, morge word alles aangesloten en dan kunnen we het afmaken... Ga geen foto's plaatsen van het hele verhaal maar op dit moment staat het er zo bij.

    De kist komt nog in dat noppenfoam te staan maar nu moet eerst de kit drogen.
    76 NDV 5 Foto-6VOKNFQX-D
    Neem aan dat om de 3 cm een 4 cm lange schroef, een hele fles houtlijm, op de hoeken aluminium tape, dan bitumen matten en dan weer aluminium tape op de hoeken en van binnen de naden gekit wel voldoende moet zijn...

    En met de hoedenplank erin...
    76 NDV 5 Foto-EILHA7PL-D

    Versterker leggen nu nog op elkaar met een doekje ertussen maar komen uiteindelijk boven elkaar te zweven. Wil een draadeind pakken ( 4 dus ) en dan een busje van 1 cm. dan de eerste versterker, dan een busje van 8 cm en dan weer een versterker.

    76 NDV 5 Foto-4UIVKXIJ-D
    Zo blijft het allemaal zitten, nu enkel nog een metertje stof hier en daar en de nodige ledjes erin janke.

    76 NDV 5 Foto-88UNMWAR-D
    76 NDV 5 Foto-QMBSQ7LH-D
    Bedrading komt allemaal nog in pvc buis te leggen, dat stofzuigerslang achtige spul en natuurlijk overal nog hoekjes uit het hout halen zodat het strak zit.

    76 NDV 5 Foto-XFCNQYZX-D
    De kist, tilt je er een breuk aan :mrgreen:

    76 NDV 5 Foto-ABCD4LSA-D
    En waar ik ook wel blij mee ben Razz Nu ff de truckrun rijden hier volgende week en dan de week erop de bestuurdersstoel erin klappe, gaten zitten er al. Kwestie van gordel stekkertje omsteken, hulpframe erin en gaan...

    Na 18 uur van noeste arbeid zitten de zetels erin, ik zeg eens... MAAR NOOIT MEER. Maar goed, in ieder geval is het resultaat daar, op naar de achterbank, dorpels en deurpanelen ( Zodra dat financieel weer mogelijk is... )

    76 NDV 5 Foto-SGRRBH7V-D
    Armsteun zit meer dan klem tussen de stoelen al schuiven die er wel probleemloos langs heen. En de kleur van de leuning is nagenoeg dezelfde kleur als de stoelen, de overbelichte foto doet echter anders denken maar dat is dan lekker jammer.

    76 NDV 5 Foto-4ICN74GZ-D
    Nu rest enkel nog om wat afwerking aan de vloer te doen door middel van een mdf bakje o i d welke de rvs plaatjes moet afdekken maar dat komt wel met de afronding van de kofferbak. Neem ik alles in 1 x mee zeg maar.

    Zo, dat was m wel weer, volgende update zal de achterbank wel zijn denk ik. Die zou ik van de week wegbrengen maar ik ga nu eerst weer ff een beetje sparen :mrgreen:

    Op dit moment legt de achterbank eruit voor het bekleden. Ik krijg deze hopelijk aankomend weekend terug en gistere hebt ik de bedrading een beetje opgeruimt en vast gezet.

    76 NDV 5 Foto-SBZ8N7NZ-D
    Bedrading van de voorkant loopt door 1 buis.
    Bedrading van de sub door 1 buis,
    Bedrading van de hoedenplank ook door 1.
    En dan de voeding enkel op plaatsen waar deze kan doorslijten.

    76 NDV 5 Foto-YQINS36A-D
    Het geheel nu, zit even een spanband overheen om alles op zijn plaats te houden. Zodra de bank ( en 2 meter stof ) terug is kan ik het bekleden en hier en daar wat rode lampen erin hangen. Daarna alle ruimte opvullen met pur of zo zodat alles wat nu nog kraakt als een huis komt te zitten. ( Daarnet ff met de stofzuiger in de weer geweest en dat hielp ook al aardig :mrgreen: )

    Verders zijn we bezig met een nieuwe achterbumper, eigenlijk is dt de standaard LT bumper maar dan zonder het gat erin voor de uitlaat....

    76 NDV 5 Foto-HKBHXIAY-D
    Zo was het met dat ding in de bumper.

    76 NDV 5 Foto-VV7PP4OA-D
    NU, met eige gemaakt stuk gaas eronder zodat het nog ergens op lijkt.

    76 NDV 5 Foto-YVQN64UA-D
    Zo word het dan met de uitlaat er netjes onder. dan wil ik alleen nog een soort van diffusor beunen zodat je de uitlaat helemaal niet meer kan zien. ( die buis die van rechts naar links gaat )

    En volgende week ff een Seat Leon Cupra lip bestellen ( hebt het ordernummer al ) En die eronder stampe, lijkt me ook wel wijs staan.

    En toen waren we aangekomen bij vandaag te dag. Voorgaande berichten zijn gekopieerd van divere site's/forums dus let niet teveel op de beschrijvingen bij de foto's.

    GROETE
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 34
    Registratiedatum : 21-11-08

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van Admin zo jul 29, 2012 2:07 am

    Zo kijk dat is nog eens een getunde spark!!!
    Geweldig wat je er allemaal al aan gedaan hebt.

    Zitten best wel dingen tussen waar ik mij tzt ook mee bezig wil gaan houden hoor.
    John van Gelder
    John van Gelder


    Aantal berichten : 12
    Registratiedatum : 22-07-12
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Den Bommel

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van John van Gelder zo jul 29, 2012 5:09 am

    Dank je, moet zeggen... Ben nog lang niet klaar.!.

    Vandaag in de weer geweest om t hok te isoleren. En dan ook tegen het ruizen van de banden etc.

    76 NDV 5 Foto-U6HRQRE3-D
    Stuk bitumen...

    76 NDV 5 Foto-ZLP3MM8R-D
    Krik onder de auto en plakken maar. Zat een dun stuk alu in de wielbak wat de boosdoener was, alle dragende delen zijn wel dik in ieder geval.

    76 NDV 5 Foto-AXX6ML8F-D
    Het resultaat wat betreft de wielbakken.
    ----------------------------------------------------------------------

    76 NDV 5 Foto-MVTA7H88-D
    Ook aan de binnenkant de voorkant van de bank ( waar de as zeg maar aan zit ) beplakt en de hoeken.

    76 NDV 5 Foto-UROJGFVV-D
    In de midden nog een stuk geluids isolatie gelegt en nu is het wachten op de bank maar het resultaat is er in ieder geval al wel. Merkt echt dat er veel minder geluiden van buitenaf doorkomen. Volgende stap zal zijn de deuren en de spatschermen van voren. Die laatste kunnen er uit dus deze zullen van binnen af worden gedaan want dat is toch wel wat netter.


    En het houtwerk bleef maar kraken in de bochten dus ook dat maar ff verholpen.

    76 NDV 5 Foto-AYJPWHAW-D
    76 NDV 5 Foto-YKWAYJZJ-D
    Nu hoor ik het niet meer... En de gene die het nu nog wil jatten is ook wel ff zoet Twisted Evil

    ( En ja ik weet het, t is niet helemaal de manier... Maar t werkt wel )
    John van Gelder
    John van Gelder


    Aantal berichten : 12
    Registratiedatum : 22-07-12
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Den Bommel

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van John van Gelder zo aug 05, 2012 3:54 am

    Zo, gistere de hoedenplank vast gelegt in de auto, heb nog mooi 1 mm ruimte tussen de plank en de klep nu voor de stof.
    76 NDV 5 Foto-4IUMVBPP-D

    Netjes langs de randen waar straks geen stof kan komen alvast matjes geplakt zodat het in ieder geval een beetje afgewerkt is. Buiten dat werkt het ook een als isolatie en houd het de vele kilo's mdf vast.
    76 NDV 5 Foto-HE3RCL38-D

    Over de sub komt straks dus een plaat met stof eromheen, zal wel wat worden om het netjes uit te zagen maar goed, heb er vertrouwen in!
    76 NDV 5 Foto-FAKSASAZ-D

    In het geheel nu, langzaam maar zeker komen we er wel!
    76 NDV 5 Foto-VGEPN4MI-D

    John van Gelder
    John van Gelder


    Aantal berichten : 12
    Registratiedatum : 22-07-12
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Den Bommel

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van John van Gelder zo aug 19, 2012 5:54 am

    Van het weekend een Corsa D onderlip eraan geprutst... Moet zeggen, t is nog nieteens zo heel erg lelijk ! !
    76 NDV 5 Foto-4WL7O6DF-D
    Bumper eraf gesloopt.

    76 NDV 5 Foto-GU7XKHKL-D
    2 uurtjes later.

    76 NDV 5 Foto-WICMFS8U-D
    SUPERDIK RESULTAAT JONGUH BAM

    76 NDV 5 Foto-UUAXSLYH-D
    Heb nu nog 7 cm speling, kom overal nu net weg.

    76 NDV 5 Foto-E8AAV7GG-D
    Laatste foto, volgende stap is een diffusor beunen vanaf de bodemplaat onder de achteras langs naar de bumper en een dichte achterbumper welke netjes op de eindpijpjes aansluit.

    Houd jullie op de hoogte, gr.
    John van Gelder
    John van Gelder


    Aantal berichten : 12
    Registratiedatum : 22-07-12
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Den Bommel

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van John van Gelder zo aug 25, 2013 4:02 am

    Maar weer eens een update, inmiddels is de Spark alweer 3 jaar oud dus het word wel eens tijd het een en ander af te maken.

    Eigenlijk heb ik na de meeting in Emmer-Compascum alle kabels eruit gehaald om deze vervolgens beter te beschermen en alles gescheiden terug in de auto te plaatsen. Dit om storing te verminderen ( had ik al niet maar goed dat wil ik graag zo houden ) en te zorgen dat de dorpels weer terug pasten, dat laatste was nog al een probleem.

    Nu lopen de kabels als volgt.

    Linker dorpel : Speakerkabel links + remote versterkers.
    Midden onder mat aan de linker kant : De voedingskabel, 2 x 35mmq.
    Midden onder mat aan de rechter kant : RCA, front, rear en sub.
    Rechter dorpel : Speakerkabel rechts en de + en - van de ventilatoren.

    De voedingskabel loopt nu geheel de snakeskin, en de eerste meter tot onder de vloermat door ribbelbuis om doorslijten onder de motorkap en/of dashboard tegen te gaan.

    Alle Speakerkabel loopt van voor tot achter door snakeskin evenals de RCA's. De remote en bedrading van de ventilatoren legt wel los maar zit langs de originele kabelboom naar achteren.

    76 NDV 5 Foto-A7LRUONS-D
    De voeding, door snakeskin, ribbelbuis en krimpkous welke de ribbelbuis en snakeskin vast zetten.

    76 NDV 5 Foto-GPN6OPZ4-D
    Zoals je ziet loopt de ribbelbuis tot onder de mat door.

    76 NDV 5 Foto-MGPIZCXP-D
    De voeding onder de zitting van de achterbank, splitst hier op naar de 2 versterkers.

    76 NDV 5 Foto-OEZJK6DH-D
    Voeding en massa leggen klaar, massa is na het inkorten ook nog door snakeskin gelegd.

    76 NDV 5 Foto-CXRRDIRU-D
    Ook de kabel van de accu tot de zekeringhouder moet eraan geloven. Hiervoor ook 2 stuks op maar gemaakt. Deze moeten nog door snakeskin en ribbelbuis gelegd worden maar ze gaan er zo en zo pas in als ik de Optima accu heb.

    Natuurlijk zijn 20mmq kabels niet dik genoeg naar mijn zin en om het mogelijk te maken dikkere kabels te kunnen gebruiken hebben we wat bling bling gekocht.

    76 NDV 5 Foto-8PFCU8E8-D
    In elke versterker 2 verlopen die inderdaad akelig dicht op elkaar zitten.

    76 NDV 5 Foto-E84WQEUV-D
    De bedrading eraan, ik het helaas geen krimpkous die paste dus nu zit er even isolatie tape omheen. Later word dit nog vervangen zodat het er wat beter uitziet.

    Verder zijn er uiteraard ook foto’s van de versterkers nadat alle bedrading definitief vast was gezet.

    76 NDV 5 Foto-QMHHGA7M-D
    Let niet op de zooi in de kuip van het reserve wiel, maar op deze foto is alle bedrading wel klaar in de koffer. Zelf ben ik er dik tevreden over als je ziet met welke gaos ik begon.

    Verder ben ik nog bezig geweest met een plaat voor de sub, zodat de kist geheel uit het zicht valt en de gril over de sub heen komt voor wat bescherming en naar mijn mening en wat mooiere afwerking.

    76 NDV 5 Foto-PGFIPKEE-D
    De plaat los voor de kist, de kist blijft deze kleur maar de plaat word zwart. De kist zal toch niet meer zichtbaar zijn dus dit is geen probleem.

    76 NDV 5 Foto-CDNSDSZT-D
    Het idee, met de hoedenplank erop, in de auto sluit het wel mooier aan. Achter de gril komt nog een blauwe ledstrip.

    Daarnaast zijn we vandaag nog bezig geweest met het rechter portier, ik heb eindelijk de zin gevonden om een van de voorportieren strak te maken.

    76 NDV 5 Foto-WJC7JJUZ-D
    Hoe ik begon vanmorgen, ook al is dit wel de linker portier en ben ik met rechts bezig geweest.

    76 NDV 5 Foto-QJSNHQGM-D
    Na veel schuren wat het tijd voor filler, daarna natuurlijk weer eindeloos schuren. Tussendoor weinig foto’s gemaakt.

    76 NDV 5 Foto-PW4K6OZ7-D
    Eenmaal naar wens heb ik hem nog voorzien van een laagje hars om de oneffenheden om te vullen, op dit moment legt hij te drogen. Volgende week zal ik de andere portier doen.

    Tussendoor nog even de wieltjes en de eindstukken van de uitlaat onder handen genomen.
    76 NDV 5 Foto-NJ3X7P8Z-D

    Verder is het nu het idee om een ‘componenten systeem’ te maken van een mid woofer en een 2 weg 10 cm speakertje. Het is puur een experiment om te kijken of het klinkt. Hiervoor wil ik de volgende 2 speakers gaan gebruiken, de 10 cm komt in een ‘cup’ op het dashboard te staan en de mid zal in de deur komen samen met nog een midwoofertje welke direct speelt vanaf de 4 kanaals.
    76 NDV 5 Foto-HRP3QWC4-D
    Beide zijn van de auto Hifonics serie, de Atlass en de Zeus serie welke eigenlijk te goed bij elkaar passen qua uiterlijk. Vandaar dat ook het idee is ontstaan.

    O ja, als laatste…. 16 November gaat de spark 2 weekjes weg voor een schroefset. Alles op maat gemaakt waarschijnlijk vanaf een Clio 2. En dat word zeker geen rotzooi die set, het gaat me een rib uit me lijf kosten maar dan is het wel meteen goed.

    weetsj
    weetsj


    Aantal berichten : 132
    Registratiedatum : 05-06-12
    Leeftijd : 47
    Woonplaats : Zoetermeer

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van weetsj wo sep 04, 2013 7:55 pm

    zo bam! XD
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 34
    Registratiedatum : 21-11-08

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van Admin do sep 05, 2013 4:17 am

    Kiek das nog eens de spark aanpassen.
    Maar eeeh rij je er ook mee? of ligt hij alleen maar in onderdelen te liggen? Very Happy Very Happy Very Happy 
    weetsj
    weetsj


    Aantal berichten : 132
    Registratiedatum : 05-06-12
    Leeftijd : 47
    Woonplaats : Zoetermeer

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van weetsj za sep 14, 2013 6:32 am

    cheers 
    John van Gelder
    John van Gelder


    Aantal berichten : 12
    Registratiedatum : 22-07-12
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Den Bommel

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van John van Gelder zo nov 10, 2013 11:15 am

    Haha, ik rij er altijd mee. Er mist alleen wel eens een onderdeel hier en daar. Maar hij is gewoon voor dagelijks gebruik ( wat bij mij alleen in het weekend is ) dus rijden moet hij zo en zo. Eigenlijk is dat ook het jammere want als hij gewoon in de hoek kon blijven staan kon ik ook makelijker de grote projecten afmaken. Nu is het altijd snel snel omdat hij s avonds weer in elkaar moet staan, of in ieder geval rijbaar....
    weetsj
    weetsj


    Aantal berichten : 132
    Registratiedatum : 05-06-12
    Leeftijd : 47
    Woonplaats : Zoetermeer

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van weetsj do nov 14, 2013 8:15 am

    tijd voor een update of nie John XD
    John van Gelder
    John van Gelder


    Aantal berichten : 12
    Registratiedatum : 22-07-12
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Den Bommel

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van John van Gelder wo dec 25, 2013 11:54 pm

    Update


    De auto is inmiddels terug en de schroefset zit er onder. Wat een wereld van verschil, de auto legt echt als een kart op de weg nu. Met de tijd wil ik hem nog wel wat laten zakken maar eerst een paar weken lekker rijden.
    76 NDV 5 Foto-OHVHD3KY-D
    Zoals je ziet is er achter een complete poot onder gezet welke in hoogte en demping instelbaar is. De losse veer komt daarmee te vervallen...
    76 NDV 5 Foto-X8LHEL3V-D
    Qua rijhoogte zit er nog wel wat ruimte in om te zakken, maar het belangrijkste is dat het niet meer aanloopt in de spatschermen en dat doet het nu niet. De rest zal de tijd leren, het blijft proberen.
    76 NDV 5 Foto-LEZNQYZS-D
    Onder de kap is het zekeringblok weg, voor de accu zal een waterdichte stekkerdoos komen welke plaats gaat bieden aan ALLE extra zekeringen en relais. Ook die van de audio, dan zit alles op een makkelijk bereikbare plaats en buiten het bereik van water. De audio moet ook worden af gemaakt. Ik ga met een kabel van 35mmq naar achtere voor de plus en de minkabel, ook 35mmq komt helemaal naar voren tot de accu te leggen om zo storingen te voorkomen. Ik wil de anl zekering vervangen voor een automatische welke ook in de eerder genoemde doos komt. En vanaf de radio komen 3 dure RCA kabels te leggen van audio system. De bedoeling is om alles apart te leggen met minimaal 10 cm ruimte onderling. Daarvoor gaan de stoelen eruit zodat er makelijk gewerkt kan worden onder de bekleding.


    Speaker kabels komen links en rechts door de dorpel.

    Voeding, massa, en remote onder de bestuurderskant door in de isolatie ingesneden.

    Voeding van de koel ventilatoren door de middenconsolle

    RCA's komen rechts onder de vloer door in de isolatie uitgesneden en dan onderling ook tussenruimte

    Bass remote legt nu over rechts door de dorpel, dat zal zo blijven denk ik.


    Alle goedkope speakerkabel gaat eruit en word vervangen door 2,5 mm hoog kwaliteits kabels. In de portieren komen 2 woofers va 16,5 cm voor de midden tonen en daarmee de 13 cm compo te ontzien. In de kofferbak blijft de hifonics zijn werk doen.
    76 NDV 5 Foto-RBH874NT-D
    De kofferbak, deze word met de tijd opnieuw bekleed zodat de hele auto in een stijl komt. Dat word zeer waarschijnlijk zwart leer met bruin alcantara.


    De head unit, nu een pioneer dubbeldin is verkocht en maakt daarmee plaats voor een alpine enkel din radio met alle opties die er zijn. De reden is hoofdzakelijk dat de toutchscreen niet bevalt tijdens het rijden. Onder de radio, welke in een zelf gemaakte fascia komt maak ik plaats voor alle schakelaars, kasjes en metertjes zodat de middenconsolle weer standaard word. Deze is nu te groot naar mijn mening.


    Ook heb ik een setje recaro's welke uit een lancia komen, deze moeten er zo snel mogelijk in komen. Op dit moment leggen de plannen klaar, ik moet enkel verloopjes laten lassen van de stoelen naar de originele bevestigings punten in de spark.


    Nog wat foto's

    76 NDV 5 Foto-YMTBOKIL-D

    76 NDV 5 Foto-7LKJKJA7-D

    76 NDV 5 Foto-GRORY6XB-D

    76 NDV 5 Foto-4MAGLBYX-D

    Hopelijk komt er snel een vervolg over de stoelen, audio en bekleding.
    weetsj
    weetsj


    Aantal berichten : 132
    Registratiedatum : 05-06-12
    Leeftijd : 47
    Woonplaats : Zoetermeer

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van weetsj do dec 26, 2013 12:35 am

    super dik  Cool 
    John van Gelder
    John van Gelder


    Aantal berichten : 12
    Registratiedatum : 22-07-12
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Den Bommel

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van John van Gelder zo feb 09, 2014 10:24 am

    Weer wat gebeunt, het einde komt in zicht....

    Aangezien de dubbeldin qua bediening niet zo beviel toch de keuze gemaakt weer voor een normale radio te gaan. Dus aller eerst moest er een fascia komen welke niet te krijgen is en zelfs in Korea niet te koop is.

    76 NDV 5 Foto-7INU8KSN-D
    76 NDV 5 Foto-NQYJDBZL-D
    76 NDV 5 Foto-SPBCBUOL-D
    76 NDV 5 Foto-U6HR8BZW-D
    76 NDV 5 Foto-3H8RWNIC-D
    76 NDV 5 Foto-ZURXBIBL-D
    76 NDV 5 Foto-IJVCSFBU-D
    Naast de schakelaars komen zeer waarschijnlijk nog metertjes te zitten maar dit hou ik nog even in het midden.

    Ook moest er weer eens een nieuwe kabelboom komen, aangezien het nog steeds niet naar mijn zin zat en er water bij de relais kwam. Dus kabelboom 4.0 was een feit...

    Als basis heb ik een doos gekocht die officieel in een systeemkast thuis hoort. Deze heb ik voor de accu geplaatst. In de kast zitten 4 zekeringen, 3 relais, een verdeeldoos waarvan alle stuurstroom komt voor alle zooi en dan zit het wederom zo aangesloten dat zodra het contact uit word geschakeld ook overal meteen de stroom vanaf is.

    76 NDV 5 Foto-MEK7G4OO-D
    76 NDV 5 Foto-VQEOYJ7T-D
    76 NDV 5 Foto-VC8RI6UI-D
    Op dit moment zit de kast in de auto en leggen alle kabels die naar binnen moeten ook daadwerkelijk achter het dashboard. Later deze week pak ik de bumper eraf en zal alle verlichting op de daarvoor bedoelde relais worden gestoken. Dan hebben we het over de us lights en de verstralers. De drl simpelweg op de accu via een zekering en schakelen zich automatisch in boven de 13 volt en gaan uit bij het inschakelen van het dimlicht.

    76 NDV 5 Foto-MYNR3XEO-D
    De zekering voor de audio paste helaas niet meer in de kast dus die komt op de deksel.

    Verder vorderen de deurpanelen ook eindelijk, de rechtse portier is een heel eind naar wens. de bekleding laat op sommige plaatsen te wensen over maar er komt nog een "cover" over een deel heen zodat je daar niets meer van ziet.

    76 NDV 5 Foto-TBFCVS6K-D
    Ook de handgreep is inmiddels zwart gespoten. Verder moet ik de gaten van de speakers nog iets groter maken en een gat boren voor de tweeter maar in grote lijnen is het idee er.

    Dan de speakers nog....

    76 NDV 5 Foto-QPS3VJYS-D
    76 NDV 5 Foto-JX64CYCO-D
    76 NDV 5 Foto-A7UEHXIC-D
    76 NDV 5 Foto-7LAXQX6L-D
    76 NDV 5 Foto-6G3TONYI-D
    76 NDV 5 Foto-URV68TNU-D
    Dikke spullen, echt heel blij mee hoe strak het er allemaal uit ziet.

    En de kuipen zitten er ook in, ik heb een dubbele set gordelklikhouderdingen, de ene komt onder de stoel met een loze gordel erin zodat het piepje uit blijft wanneer ik de gordel niet om heb. ( Dat is alleen op de zaak en soms in het dorp maar hoe dan ook je word er seniel van )

    76 NDV 5 Foto-NMNSXRPV-D
    76 NDV 5 Foto-NMNSXRPV-D
    76 NDV 5 Foto-WYKM63O6-D
    Al met al goed uitgepakt met de zelf gemaakte verlopen tusse de rails. Ze schuiven enkel wat slecht door het zandstralen en poedercoaten maar dat komt ook wel goed.

    Zo dat was het weer, aankomende week eens lekker aan de hobby en de boel zo ver mogelijk afronden. Ik wacht enkel nog op een iso verloopstekker voor de radio en 3 RCA kabels. Maar alles is bestelt dus het zou geen problemen mogen geven. Updates volgen wel weer...
    John van Gelder
    John van Gelder


    Aantal berichten : 12
    Registratiedatum : 22-07-12
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Den Bommel

    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van John van Gelder za feb 22, 2014 8:59 am

    Weer een beetje verder...

    76 NDV 5 Foto-6AQZSMAS-D
    Een slechte foto maar alles is aangesloten op de speakerkabel na die legt er al in maar ik weet niet meer welke kabel waarvan is dus die moet ik voor het aansluiten nog even doormeten. Verder doet alles het, op het kasje ( zit nu een deksel op ) in de midden zitten de ventilatoren aangesloten. 10 stuks, 4 voor de aanvoer, 2 voor de doorvoer en 4 voor de afvoer. Ze zitten op een schakelaar zodat ze alleen bij langdurig hard spelen aan hoeven.

    76 NDV 5 Foto-JPQWXCAV-D
    Deurpaneel ontdreunen versie 3.0
    Poly, plamuur, dynamat, mdf, pur en na het definitieve monteren ook nog wol tussen de binnenpaneel van de deur en de plastic "deurpaneel" dus ik denk niet dat er nog iets gaat rammelen.

    76 NDV 5 Foto-M8OBFYNF-D
    76 NDV 5 Foto-UR4VG6CL-D
    76 NDV 5 Foto-ZNTCQSSX-D
    De deurpanelen bekleed, er komen over de blote en/of lelijke delen nog mdf paneeltjes met bruin alcantara om de boel te breken. Verder zijn ze in grote lijnen wel af. Ook de Dorpels en "b" stijl heb ik in deze stof gezet evenals de kofferbak. Ook moet ik de handgrepen nog even satijn zwart spuiten.
    76 NDV 5 Foto-4DESH7KE-D
    Omdat de gril van de subkist nog niet was voorzien van dynamat en ik nog een restant had leggen heb ik dit hier maar op geplakt. Het is wel wat overkil maar goed wat boeit het.
    76 NDV 5 Foto-QPLOCIMF-D
    Hier zie je ook de hoedenplank van onder, deze is ook voorzien van dynamat en noppenfoam. De hoeken vallen over de speaker houders in de kofferbak. De plank klemt tussen de C stijl en de achterbank.
    De gril zit inmiddels tegen de kist geschroeft, op de ruimte tussen de hoedenplank en de gril komt nog een plankje met een gat voor de luchtstroom van de ventilatoren. Hier ben ik net als bij de deurpanelen nog het een en ander mee van plan.

    76 NDV 5 Foto-KF46JYBL-D
    Alle lampen werken weer en zitten op schakelaar voor de apk. De stekkerdoos welke voor de accu zit is boven verwachting uitgepakt en goddank is de ravage onder de motorkap verdwenen.

    76 NDV 5 Foto-WNAGF33X-D
    76 NDV 5 Foto-GDLRFHSW-D
    Nieuwe luchtfilter, word vervolgd.

    76 NDV 5 Foto-TRELDDRW-D
    76 NDV 5 Foto-AGSBE7L6-D
    76 NDV 5 Foto-LLLVTJRT-D
    76 NDV 5 Foto-W3HRGSRD-D
    76 NDV 5 Foto-HEUZWTVT-D
    En de auto nog even goed gewassen vandaag, binnenkort maar weer eens gaan poetsen voor wat showjes. niet dat ik er veel af ga maar als we er staan moet het wel goed zijn.

    Zodra de RCA kabels binnen zijn hoop ik weer op een update. Tot dan!

    Gesponsorde inhoud


    76 NDV 5 Empty Re: 76 NDV 5

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do apr 18, 2024 7:57 pm