Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Spark Club Nederland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

2 plaatsers

    Lamba sonde aan vervanging toe??

    avatar
    Rekenmeester


    Aantal berichten : 6
    Registratiedatum : 19-06-16

    Lamba sonde aan vervanging toe?? Empty Lamba sonde aan vervanging toe??

    Bericht van Rekenmeester ma jul 11, 2016 9:47 am

    Allen,
    Heb mijn Spark pas 14 dagen en heb de nodige vragen.
    Hier is er weer eentje ;-)
    Heb vanmiddag bij een gasinbouwstation het droogfilter laten vervangen. Zat er inmiddels bijna 24000 km in. Monteur gaf aan dat je nooit langer dan 20.000 met zo 'n filter moest doen anders kon er schade aan de injectoren ontstaan. Prima.
    Terloops meldde ik dat het verbruik mij niet mee viel. Schommelt tussen de 12,5 en 13,5 km/ ltr.
    Wat is jullie ervaring?
    Hij heeft de auto even op de PC aangesloten gehad en constateerde dat de 1e lamba sonde / O2 sensor heel vreemd stond te klapperen. Hogere verbruik kon daar door ontstaan ivm een te rijk mengsel. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? Spark heeft ' pas ' 69000 km gereden en die sensor is niet echt goedkoop. Motor zelf loopt als een zonnetje. Stationair enorm stil. Vervanging zou incl inbouw op 150 euro komen en daar kun je veel gas voor kopen ;-)
    Reacties welkom!
    Thei
    Thei


    Aantal berichten : 199
    Registratiedatum : 21-09-13

    Lamba sonde aan vervanging toe?? Empty Re: Lamba sonde aan vervanging toe??

    Bericht van Thei ma jul 11, 2016 9:48 pm

    Het gasdroogfilter reed ik meestal een 100000km mee,maar idd als er wat mis is met een menbraam van de verdamper kun je injector problemen krijgen.

    Is altijd heel vervelend als de sensor staat te springen en er is geen andere duidelijke fout,want de sensor geeft feedback aan de computer....maar wat is de oorzaak dat die sensor zich kapot werkt,moet toch uit te lezen zijn met een laptop en specifieke Spark software.

      Het is nu vr apr 26, 2024 3:40 am