Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Spark Club Nederland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

    DIY boardcomputer/klok aanzetten

    avatar
    Jan.


    Aantal berichten : 103
    Registratiedatum : 03-11-13

    DIY boardcomputer/klok aanzetten Empty DIY boardcomputer/klok aanzetten

    Bericht van Jan. ma jan 31, 2022 7:19 am

    Voor zover ik kan nagaan is het instrumentenpaneel met 1, 2  of 3 koppen geleverd:
    1 Trip
    2 Clock
    3 Mode (Actieradius -> Gemiddelde snelheid -> Rijtijd -> buitentemperatuur)
    Het lijkt er op dat er gewoon een standaard print wordt gebruikt waarbij ze in de eenvoudigere uitvoeringen een schakelaar weg hebben gelaten.
    In onderstaande link zie je een DIY uitleg hoe je de mode knop kan toevoegen zodat je ook een boardcomputer hebt!
    https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/143566-chevrolet-beat-diy-unlocking-features-speedo-console.html

    Ik heb alleen het "trip" knopje. Als ik het goed begrijp kan je de klok niet tevoorschijn toveren met een extra knopje. Maar dat kan ook afhankelijk zijn van land en bouwjaar. Heeft iemand dit hier al eens geprobeerd?

    Alternatief is van de sloop een luxere instrumentenpaneel halen. Ik heb begrepen dat de KM stand in de ECU is opgeslagen.

    Edit: Ik heb het bij mijn display uitgeprobeerd, maar helaas, het werkt niet. Als je met een vinger op het display duwt kan je zien welke streepjes aangezet kunnen worden. Waar de klok zou moeten zitten, zie je dan niks. Sad

    Maar als je een "clock" knopje hebt, zou je de linker knop (mode) dus wel kunnen laten werken door er een standaard schakelaartje achter te solderen.

      Het is nu za apr 27, 2024 4:55 pm