Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Spark Club Nederland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

    Speakers vervangen

    avatar
    Jan.


    Aantal berichten : 103
    Registratiedatum : 03-11-13

    Speakers vervangen Empty Speakers vervangen

    Bericht van Jan. zo okt 20, 2019 9:07 am

    Ik heb mijn speakers voor vervangen door Sony XS-FB1030 (75-24000 Hz, 89 dB). Deze zijn 100 mm of 4 inch en waren 25 euro bij bol.com

    Iemand heeft nog gefilmd hoe je ze kan vervangen: https://www.youtube.com/watch?v=dHNYuntv00c Ik had er geen toeter onder zitten. Ik heb geen verloopkabel gebruikt. Ik heb op de Sony snoertjes van die lipjes gesoldeerd die je in de stekker van de auto kan steken. Zo kan ik later eventueel de orginele weer makkelijk terug plaatsen. Ik heb de roosters verwijderd met behulp van een schroevendraaier en een houten wasknijper als wig. De speakers passen nog net onder het orginele rooster.

    Eerst vond ik de verbetering tegen vallen, maar toen lag de speaker los in het gat. Ik heb een afdichting achter de speakers geplakt en een opening in het dashboard opgevuld met een stuk verpakkings schuim en ze vast geschroefd. Nu klinken de speakers een heel stuk beter dan de standaard speakers. Dit heb ik vergeleken door eerst 1 speaker te vervangen en dan met de balance naar het verschil luisteren.
    Een Luistertest met test .mp3 gaf het volgende resultaat:
    Spark speakers: 60/80 - 8000/9000 Hz
    Sony speakers: 50/60 - 12000 Hz
    laptop speakers: 50 - 12000 Hz
    Ik denk dat mijn oren niet meer boven de 12000 Hz werken.
    De JVC CS-J420X (45-22000 Hz, 90 dB) zit in dezelfde prijsklasse.

    concours vinden dit bericht leuk


      Het is nu do mei 02, 2024 10:41 am