Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Spark Club Nederland

Welkom op het forum van de Spark Club Nederland.
Wordt lid en help dit forum mooi te maken.
Heb je verstand van fora en Sparks en wil je het team komen versterken?
Meld je dan bij een van de beheerders.

Het SCN tean.

Spark Club Nederland

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Spark Club Nederland

It all starts with a Spark !!!

Deze Spark Club is in aanbouw. Wij zoeken nog mensen die hierbij willen helpen. Heb je daar zin in? Meld je dan aan bij 1 van de beheerders.

    Bougies vervangen (als je motor inhoudt op LPG)

    avatar
    Jan.


    Aantal berichten : 103
    Registratiedatum : 03-11-13

    Bougies vervangen (als je motor inhoudt op LPG) Empty Bougies vervangen (als je motor inhoudt op LPG)

    Bericht van Jan. zo okt 20, 2019 10:01 am

    Het ander bougie-vervang-topic is gesloten dus maar een nieuw topic geopend.

    Als je motor inhoud bij lage toeren en veel gas moeten de bougies en eventueel de bougiekabels vervangen worden. Soms kunnen de bobines ook problemen geven.

    Hier een filmpje hoe de bougies te vervangen. Ik kan er niks van verstaan maar met tekst en circeltjes word het wel duidelijk uitgelegd. Het is ook geen LPG motor, dus kijk ook even in dat andere topic waar de LPG injectoren nog besproken worden.
    https://www.youtube.com/watch?v=goLZAmJrB1o&feature=youtu.be

    Ik heb van een paar waaschuwingen gehoord:
    -Je moet het inlaatspruitsuk (plastic bak) niet te vast draaien, anders gaan de moeren in het plastic draaien.
    - Ook moet je de bougies niet te vast of te los aandraaien.
    - De elektrode afstand van de bougies moet 0,7 mm zijn.

    Of speciale LPG veel langer mee gaan is mij nog niet duidelijk. Ook standaard bougies kunnen best lang mee gaan. Bij mij was dat meen ik 70.000 KM, maar toen waren ze wel te ver heen.

    De bougiekabels zijn een zwak punt omdat deze heet worden. Deze moeten dus regelmatig vervangen worden.

      Het is nu di mei 07, 2024 7:22 am